NajdiKáru - soukromá inzerce ojetých aut, bez autobazaru, bez provize!

4 věci, které vás autoškola nenaučí

Každý z nás si musel projít tím stejným – naučit se řídit tak, aby zvládl úspěšně splnit jízdy v autoškole. Bohužel řídit tak, aby se to líbilo komisaři, se ve většině případů naprosto neshoduje s řízením v reálném provozu. To bohužel vede k tomu, že se z autoškol hrnou na silnice tisíce nepřipravených řidičů. Pro absolventy proto přinášíme pár rad, jak jezdit plynuleji a bezpečněji.

Sledování rychlosti

Jeden z nejtypičtější problémů novopečených řidičů. Neustálé sledování rychlosti extrémně snižuje pozornost za volantem. Samozřejmě nás v autoškole učili, že za žádných okolností nesmíme jet více než je předepsaný limit v dané lokalitě, jelikož brzdná dráho roste exponenciálně. Nicméně pokud se stane, že ve městě úzkostlivě dodržujete rychlost a nevšimnete si chodce, protože máte oči permanentně přišpendlené na tachometru, je vám to opravdu k ničemu.

 

Příliš opatrná jízda

Za volantem rozhodně platí opatrnost především, o tom nemůže být spor. Ale jsou situace, kdy přílišná opatrnost může vést ke krizovým situacím. Řeč je především o vjíždění do křižovatek. V autoškole nám vtloukali do hlav, že při vjezdu z vedlejší komunikace nesmíme omezit řidiče na hlavní komunikaci. Avšak předpisy mluví o opaku – při zvýšeném provozu je to povoleno, ba dokonce žádoucí. Nemůžete přece ve špičce čekat, až opadne provoz. Řidič za vámi to nevydrží a už tady máme zmiňovanou krizovou situaci – předjíždění na křižovatce.

 

Kontrola vozu před jízdou

Další z věcí, na které komisaři z autoškol lpí. Projít si všechna světla, výbavu, stav vozu, kapaliny… V praxi tohle ale nikdo nedělá. Jsou situace, kdy je tato kontrola důležitá, například před dlouhou cestou nebo pokud si půjčujete cizí auto. Ale okukovat auto každé ráno před cestou do práce je zkrátka nesmysl.

 

Dojem, že umíte řídit

A tím se dostáváme k poslednímu a nejdůležitějšímu bodu. Nechceme nikoho podceňovat, nicméně to, že máte řidičák neznamená, že umíte řídit. Řízení opravdu nejsou jen předpisy, práce se spojkou a točení volantem. Musíte zautomatizovat několik věcí, vytvořit si řidičský reflex. Přemýšlení je totiž extrémně pomalé, z činností za volantem se musí stát zvyk, nad kterým nemusíte ani na sekundu zapřemýšlet. Většina odborníků se shodne na tom, že řidič se může označovat za zkušeného až po najetí 100 000 km. Ale ani potom učení nekončí.